Mengharapkan Komentar

Saya mengharapkan pegunjung laman blog saya ini dapat menulis komentar-komentar dan memberikan pandangan peribadi atas penulisan saya dalam blog ini. Idea-idea yang bernas juga boleh dicadangkan untuk memperbaiki kesalahan yang ada mahupun untuk menghasilkan penulisan yang baru. Terima kasih atas kerjasama dan sokongan anda.

Wednesday, October 13, 2010

Semalam

Semalam, bulan dan bintang,

Kumbang dan bunga,

Merpati berpasangan,

Seperti aku dan dirimu.



Hari ini, bukanlah semalam,

Aku dan diriku sendirian,

Mengenangkan hari semalam,

Begitu indah.



Mungkinkah aku dapat,

Menempuh detik indah itu,

Sekali lagi?

Berkali-kali?

Bersama-sama dirinya,

Untuk selamanya.



Atau aku hanya,

Dapat mengenang,

Mengharap, dan bermimpi,

Seperti hari ini,

Untuk hari-hari berikutnya,

Aku tidak sanggup.

Aku berharap

Hari yang indah untuk selamanya.

3 comments: