Mengharapkan Komentar

Saya mengharapkan pegunjung laman blog saya ini dapat menulis komentar-komentar dan memberikan pandangan peribadi atas penulisan saya dalam blog ini. Idea-idea yang bernas juga boleh dicadangkan untuk memperbaiki kesalahan yang ada mahupun untuk menghasilkan penulisan yang baru. Terima kasih atas kerjasama dan sokongan anda.

Tuesday, October 12, 2010

Jalan Bercabang

Hari ini aku dalam kekeliruan,
antara simpang kiri dan kanan,
ku pandang ke kanan,
laluannya bersih, besar dan lurus,
ku pandang ke kiri,
laluannya penuh liku.

Hari semakin gelap,
aku harus segera membuat pilihan,
antara dua jalan yang bercabang,
aku sukakan cabaran,
tapi aku juga ingin jalan yang mudah.

Alangkah bagus jika aku dapat,
melalui kedua-dua jalan pada waktu yang sama,
tetapi aku hanya insan biasa,
akan ku pilih haluan ku sendiri,
sama ada kiri mahu pun kanan,
kerana pilihan di tangan ku.

Aku teruskan perjalananku,
menuju kejayaan.

3 comments: