Mengharapkan Komentar

Saya mengharapkan pegunjung laman blog saya ini dapat menulis komentar-komentar dan memberikan pandangan peribadi atas penulisan saya dalam blog ini. Idea-idea yang bernas juga boleh dicadangkan untuk memperbaiki kesalahan yang ada mahupun untuk menghasilkan penulisan yang baru. Terima kasih atas kerjasama dan sokongan anda.

Tuesday, October 12, 2010

NYAWA




Apabila terpandang mayat bergelimpangan;
Sedikit demi sedikit air mataku menitis.
Perasaan sedih , geram dan pilu menyelubungi diriku;
Semuanya bercampur baur.

Dan apabila aku melihat darah manusia yang tidak berdosa;
Berpercikan di merata-rata tempat.
Nyawa bagaikan tidak bermakna bagi manusia yang kejam;
Manusia bagaikan semut yang senang dipijak dan dibunuh.

Manakala aku yang berada di sini;
Tidak berdaya untuk menghentikan kekejaman itu.
Aku hanya mampu berdoa dan melihat sahaja mereka;
Di bunuh di bumi sendiri.

Kini baru ku sedar;
Bahawa nyawa begitu berharga.
Nyawa tidak boleh dibeli dengan wang ringgit;
Ia pemberian Allah

1 comment: